LCHF pannkakor

Ikväll orkade jag äntligen laga lite mat. Eller ja mat och mat, pannkakor! Förra veckan gjorde jag pannkakor med kokos. De blev goda men lite smaklösa. Så idag surfade jag lite och hittade ett annat recept som skulle smaka precis som vanliga pannkakor. De var faktiskt väldigt goda! Här är receptet:

4 stora pannkakor (6 PP per pannkaka)

2 dl grädde (jag hade mellangrädde)
1 dl standardmjölk
2 msk fiberhusk (finns på glutenhyllan i välsorterade mataffärer)
4 ägg
1-2 nypor salt

Vispa samman allt med elvisp. Låt stå i 5 minuter och grädda sedan i smör.
Smeten blir ganska tjock så man får bre ut den lite i stekpannan, men den flyter ut i värmen.


Helst ska man nog ha grädde och bär till men jag var så hungrig så jag åt dem direkt.

 

Här hittade jag receptet och där finns många flera bra recept på LCHFmat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0