lillfölet

I lördagskväll föddes äntligen det lilla fölet. På den första och andra bilden är han bara någon timme gammal. På de sista två är han 3 tygn.

Frans pappa frågade om vi kunde hitta på ett passande namn till honom. Han har en väldigt duktig pappa vid namn Dionysos och mamman Ofelia, som är Carolines häst är också fin, därför måste han ha ett bra namn som passar till en framtida stjärna. Då kom vi på Bagheera! Han kommer bli helt svart med en vit stjärna på huvudet och förhoppningsvis en snabb en så då är Bagheera ett häftigt namn!










På denna bilden ser det ut som att han tittar på mig, vilket är egentligen är ganska osannolikt eftersom fölen är blinda den första veckan. Men jag tror att han fattar att jag kommer bli hans andra mamma iallafall, utan att ha sett mig.


Så nu väntar vi bara på föl nr 2 som kommer inom två veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0